пятница, 13 июня 2014 г.

" Свидетельство наше плодотворно лишь тогда, когда говорим делами."

 13 июня - Торжество 
Святого Антония Падуанского

Кто наполнен Духом Святым тот говорит на иных языках. Иные языки - это иные способы свидетельства о Христе, а именно смирение, скромность, долготерпение послушание.. 

Говорим на них тогда, когда другие видят их в нас. 

Свидетельство наше плодотворно лишь тогда, когда говорим делами.  И поэтому прошу вас, пускай умолкнут слова, а откликнутся дела ! 

Однако у нас  полно слов, а дел - настоящая пустыня..

Апостолы говорили так, как им Дух Святой позволял говорить.  Блажен тот, кто свидетельствует так как Дух Святой ему преподаст, а не его собственные ощущения...

Пусть наши речи соглашаются с тем, что Дух Святой поручает нам говорить. 

Молим Его смиренно и усиленно о благодати, чтобы мы смогли вновь осуществить день Пятидесятницы через освящение пяти чувств и исполнение десяти заповедей.

Молим о Духа истинного покаяния и Огонь свидетельства, чтобы мы, Им   просветленные и зажженные - смогли созерцать Триединого Бога среди святых."


 Святой Антоний  Падуанский,  Проповеди  I, 226




Краткое жизнеописание Святого Антония

Антоний Падуанский, Антоний Лиссабонский (Antonius Patavinus) (1195, Лиссабон — 13 июня 1231, Верона), прославленный святой Западной Церкви, один из виднейших деятелей Францисканского ордена.

Родился, согласно поздней традиции в рыцарской семье Мартина и Марии (де Буйон), при крещении получил имя Фердинандо. В 1179 родители отдали мальчика в школу при кафедральном соборе, где он изучал тривиум и квадривиум.

Закончив школу, в возрасте 15 лет Фердинандо вступил в монастырь ордена регулярных каноников святого Августина, а через 2 года — в монастырь Святого Креста в Коимбре, древней столице Португалии, славившийся своей строгой духовной дисциплиной. Восемь лет, проведенные в монастыре, Фердинандо, как свидетельствует его житие, занимался изучением Св. Писания и сочинений Отцов церкви, в дальнейшем знание Библии и ее толкований сделали его одним из величайших комментаторов библейских текстов.

В 1220 Фердинандо был рукоположен в сан священника. В том же году в Коимбру из Марокко были привезены мощи пяти францисканских монахов.пострадавших за веру,— повторение их подвига стало заветной мечтой Фердинандо. Незадолго до этого несколько францисканцев, прибывших в Португалию для организации миссии, основали близ монастыря Святого Креста монастырь святого Антония. Летом 1220 Фердинандо уже покинул монастырь и вступил во францисканский орден, сменив имя, — с тех пор его стали называть Антонием.

Стремление к духовному подвигу и мученичеству подвигли его к плаванию в Африку, однако жестокая лихорадка, поразившая святого в Марокко, вынудила его вернуться. Корабль в непогоду был отнесен на восток и через несколько дней был прибит к берегу Сицилии. Антоний был принят во францисканский монастырь близ Мессины. В 1221 по приглашению собратьев по ордену Антоний отправился на генеральный капитул в Ассизи, после которого ему было предложено перейти в монастырь Монте Паоло в Северной Италии близ Форли, близ которого в пещере на склоне горы он и поселился.

В 1222 Антоний присутствовал на рукоположении священников из доминиканского и францисканского орденов, здесь — ввиду отсутствия ожидавшихся проповедников — ему, до того работавшему на кухне и мывшему посуду, было предложено прочитать проповедь. Глубина его знания Святого Писания и тонкость толкования текстов поразили слушателей и вскоре его слава проповедника начала расти. На запрос можно ли брату Антонию читать богословие в школе для молодых монахов ордена, святой Франциск ответил кратким письмом, обратившись к Антонию как к своему епископу, с разрешением читать теологию, «дабы не погасил дух молитвы и благочестия». С этого времени имя святого Антония открывет ряд великих францисканских ученых, среди которых Роджер Бэкон, святой Бонавентура, Дунс Скот.

Примерно через год, осенью 1224, святой Антоний был направлен во Францию читать лекции во французских монастырях в Монпелье и Тулузе, где он пробыл до 1227. В 1226 на провинциальном капитуле в Арле, во время проповеди Антония, явился св. Франциск с крестообразно поднятыми руками и благословил проповедника.

В 1227 назначенный после смерти Франциска генералом ордена Иоанн Паренти доверил Антонию в управление самую большую и важную для ордена провинцию — Северную Италию. По словам современника, церкви Северной Италии были полны кающихся, проповеди Антония слушали до 30 тыс человек под дождем, тиран Вероны Эццелино смягчил по требованию Антония свои жестокости.

В конце 1227 Антоний впервые посетил Падую, провел в ней всю зиму и написал свои «Воскресные проповеди» (Sermones Dominicales). Публикация «Проповедей» стала для ордена важнейшим событием, так как до этого собственно францисканской литературы почти не существовало. Уже поселившись в Падуе святой Антоний написал второй сборник своих проповедей «Проповеди на праздники» («Sermones Festivi).

Около 1230 в Ассизи Святой Антоний сложил с себя обязанности провинциала Северной Италии и отправился в монастырь Кампосампьеро, неподалеку от Падуи. По просьбе святого почитатель и близкий его друг, строитель монастыря граф Тиссо сделал ему келью в ветвях густого старого ореха, откуда после дневных молитв Антоний спускался лишь на ночь.

Именно здесь, в ветвях старого дерева, графу было видение: в лучах яркого света стоял Антоний с Младенцем Христом на руках. Изображение этого видения и стало основным в иконографии святого.

Антоний Падуанский умер 13 июня 1231. Сразу после похорон его гробница стала местом паломничества; уже 30 мая 1232 Антоний был канонизирован. Специально для канонизации святого была написана самая рання биография Антония — «Assidua».

В 1232 началось строительство собора во имя нового падуанского святого (завершен в целом к 1263). Главная святыня храма — мощи святого Антония — хранятся в часовне его имени. Во время переноса мощей святого, Бонавентурой было обнаружено, что язык Антония, великого проповедника Христова учения, остался нетленным. 16 января 1946 папа Пий XII провозгласил св. Антония Учителем Церкви и присвоил ему титул «Евангелический Доктор» (Doctor Evangelicus).

вторник, 10 июня 2014 г.

a.Джон Башабора у Росi i Лiде : сведчаннi , фотарэпартаж






*   *   *







*   *   *

Айцец Джон Башaбора, святар з Уганды, харызматык, доктар тэалогіі духоўнасці, псіхолаг, нарадзіўся ў 1946 годзе ва Угандзе. У 1972 годзе прыняў прэзбітэрскае пасвячэнне. Абараніў доктарскую дысертацыю ў галіне містычнага багаслоўя ў Папскім Грыгарыянскім універсітэце ў Рыме. Пасля вяртання ў родную дыяцэзію заснаваў дзве пачатковыя і дзве сярэднія школы, а таксама два дзіцячыя дамы, у якіх знайшлі прытулак ўжо больш за пяць тысяч сірот. З'яўляецца дыяцэзіяльным каардынатарам Каталіцкага абнаўлення ў Духу Святым і членам Нацыянальнага Таварыства заступніцкай малітвы, якое праводзіць рэкалекцыі і харызматычныя малітоўныя сустрэчы таксама па-за межамі Уганды. Адна з такіх сустрэч нядаўна прайшла на Народным стадыёне ў Варшаве, сабраўшы каля 60 тысяч вернікаў.

понедельник, 9 июня 2014 г.

"Мы павінны прапаведваць Таго, у Каго мы паверылі і дзейнічаць суадносна."

7-8 чэрвеня ў парафіі Найсвяцейшай Троіцы ў Росі адбыліся рэкалекцыі, якія праводзіў кс. Джон Башабора. 

Маючы свабодную хвіліну, ён згадзіўся адказаць на некалькі пытанняў для grodnensis.by.

Ці гэта Ваш першы візіт у Беларусь? Якія былі Вашыя першыя ўражанні, адчуванні, калі Вы ступілі на гэтую зямлю?

Так, я тут першы раз і вельмі ахвотна прыехаў сюды. Вельмі шмат чуў пра гэты народ, пра тое, што ён вельмі мірны і спакойны. Я ўбачыў гэтую краіну вельмі зялёнай і для мяне гэта яшчэ адно сведчанне аб прысутнасці Бога. Вельмі захапляльна! Я адчуваю сябе як дома, адчуваю тут супакой. У гэтый частцы свету я адкрыў для сябе нашмат больш, чым давялося пачуць з вуснаў іншых людзей.


Шаноўны айцец, калі ласка распавядзіце пра Ваш прыход да веры і пра тое, як Вы адчулі сваё пакліканне.

Cкарб веры я атрымаў ад сваіх родных. Яны першыя адкрылі мне веліч, прыгажосць і дабрыню Езуса ў форме апавядання біблейскіх гісторый. І гэта, на мой погляд, вельмі добрая форма навучання, якая дае моцны педагагічны эфект.

Сваё пакліканне да святарства я адкрыў дзякуючы свайму сямейнаму асяроддзю, асабліва дзякуючы сваім бабулі і дзядулі. Калі мне было 6 год, я першы раз сказаў, што хачу стаць святаром, і з таго моманту я імкнуўся да святарства, каб стаць менавіта святаром для Хрыста, гэта вельмі захапляльна – стаць святаром для Хрыста! 

Вяртаючыся з касцёла дадому, я пачынаў прадстаўляць сябе святаром і рабіць тое, што звычайна робяць святары: цэлебраваць св. Імшу. Затым сваім дзядулі і бабулі я сказаў, што хачу быць святаром. Тады бабуля запытала мяне: Чаму ты хочаш ім стаць? Адкуль у цябе такое прагненне? Гэтыя пытанні пабуджалі мяне да глыбейшай задумы і яшчэ больш узмацнялі прагненне. Калі я крыху пасталеў, Божае Слова сталася маім настаўнікам. Перад тым, як пайсці ў семінарыю, падчас казання я пачуў з вуснаў святара такія словы: Калі зярно не памрэ, то яно не выдасць плён. 

Слухаючы сваім юнацкім сэрцам гэтыя словы я зразумеў, што перш павінен памерці, прапаведуючы Божае Слова, каб прынесці плён у будучыні. Таксама я ўсвядоміў сабе, што Хрыстос валодае моцай прыносіць нам аздараўленне, што Езус праганяе зло, д’ябла. Калі святары прыходзілі ў маё роднае паселішча, яны бачылі, наколькі шмат людзей памірае, памірае ад розных хваробаў. На той час у нашых умовах было толькі тры святары, якія абслугоўвалі вельмі вялікую тэрыторыю. Назіраючы, за тым, як яны прыходзяць ў нашыя дамы і бачаць гэтых паміраючых, я самому сабе задаў пытанне: Чаму негледзячы на тое, што святары сярод нас, столькі маладых людзей ўсё роўна памірае? Тады я запытаў Езуса: Езу, ты сказаў, што Ты, як Святар аздараўляў людзей, але цяпер Ты ў небе, а мы - Тваё Цела, ці магу я маліцца і прызываючы Цябе, ў Тваё Імя, накладаць рукі і аздараўляць іншых? 

Я папрасіў аб гэтым пасля 11-ці гадоў святарства. Нават цяпер, крочанне за Хрыстом, для мяне з’яўляецца вялікім і сур’ёзным заданнем і я ганаруся, што магу гаварыць пра Яго, але адначасова незадаволены сабой, з-за сваёй грахоўнасці. Гэта вельмі страшная рэч. Аднак мы павінны ўвесь час паўставаць з граху і вяртацца да Яго. Ён паказвае мне сваю вялікую любоў, калі я адчуваю сваю духоўную маласць. Ён робіць вельмі шмат цудаў, паказваючы, што гэта не мая заслуга, гэтыя цуды не залежаць ад мяне, але ад Яго. 

Так, гэта вельмі кранальны момант. Калі я гавару аб Божай любові, гэтую Любоў я адчуваю. Бог паслугоўваецца мною, найменшым сярод усіх і адным з грэшнікаў. Захапляюся бачачы цуды, якія Ён робіць, незалежна ад маіх заслуг і намаганняў. Як у тыя часы, таксама і сёння Ён не спыняецца аздараўляць людзей. Я думаю, што сёння, шмат людзей атрымала аздараўленне, нават без маіх працяглых малітваў і казанняў.


Вы маглі б сказаць пра галоўныя перашкоды, якія не даюць людзям крочыць Божым шляхам?

Мне выдаецца, што людзі, якія трымаюць уладу ў маёй краіне наклікаюць Божы гнеў. Яны ствараюць такое заканадаўства, якое настройвае людзей супраць Бога. Выходзіць так, што ўсяму (прагрэсу, развіццю, рэд.) перашкодай з’яўляецца Бог, сем’і. Яны паказваюць сваю злосць, намагаючыся стварыць атмасферу адрынутасці людзей Богам, паказаць іх нікчэмнасць. 

Складваецца такая сітуацыя, што з аднаго боку людзі вераць у Бога, але з другога боку яны гневаюцца на сваіх бліжніх. Гэтую злосць і напружанне можна адчуць у маім грамадстве, і, мне здаецца, што можа стацца прычынай пачатку пераследу і насілля. Калі мы вызнаем веру ў Бога, то мы не можам ствараць атмасферу адрынутасці. І, канечне, яны асуджаючы нас, гавораць пра нашую грахоўнасць. Аднак Езус кажа, што Я не прыйшоў асуджаць, але збаўляць.

Хачу сказаць, што ўрад у маёй краіне прыкладае намаганні, каб знішчыць інстытут сям’і. Даходзіць нават да таго, што яны кожнаму дзіцяці даюць прэзерватывы. Вось я і пытаю ў іх: Навошта вы так робіце? Яны пойдуць да сябе дамоў і што з гэтым будуць рабіць? Пазней, яны здзіўляюцца, чаму ж гэта няма дзяцей у сем’ях? Мы пакліканыя гаварыць праўду, і менавіта праўда зробіць нас свабоднымі, хоць мы можам за яе памерці, аднак выбіраючы жыццё паводле праўды, людзі выбіраюць добры шлях.


Як Вы думаеце, на чым Касцёл павінен засяродзіцца ў сваёй дзейнасці, каб як мага больш людзей сталі на шлях духоўнай адновы?

Касцёл перш за ўсё павінен выйсці насустрач маладым людзям, пачаць размаўляць з імі на іх мове. Наведваючы Польшчу, якая з’яўляецца вельмі каталіцкай краінай, я убачыў шмат маладых мінакоў на вуліцы, ў вушах якіх былі навушнікі. Дык вось, калі такая моладзь прыходзіць у касцёл і чуе стомленым голасам словы, кшталту: Езус ёсць сярод вас..., Езус вас любіць... – гэта іх не пераконвае, яны не ў стане зразумець такога тыпу мовы. Мяркую, што мы павінны, як мага больш маладых людзей уцягваць дзейнічаць на карысць Новай Евангелізацыі. 

Аднак найперш, мы павінны перайсці на іх мову, іх спосаб экспрэсіі, толькі так мы можам данесці ім праўду аб Хрысце. Таксама думаю, што ўсходнія краіны, які маюць моцную традыцыю, маюць святароў, якія гатовыя дапамагчы маладзёнам сваёй парадай. У век сучасных камунікацый, святар тым больш павінен валодаць неабходнай інфармацыяй, але перш за ўсё ён не можа згубіць здольнасці гаварыць ад шчырага сэрца пра Таго, у Каго ён верыць. 

Бог найперш прамаўляе да сэрца святара і тады святар з багацця свайго сэрца прамаўляе да іншых сэрцаў. Менавіта гэта прыносіць эфект, гэта спрацоўвае. Калі праз сэрца святара прамаўляе Святы Дух, гэта прыносіць сапраўдны плён. Гэта з’яўляецца нашым найвялікшым выклікам на сёння. Вы прамаўляеце да людзей, а Езус змяняе іх жыцці. Тым не менш, найбольшай нашай заклапочанасцю павінна быць нашая грахоўнасць.

Мы павінны прапаведваць Таго, у Каго мы паверылі і дзейнічаць суадносна. Гэта сапраўды складана. Мы патрабуем Святога Духа, малітвы і заступніцтва іншых. Мы вельмі шчаслівыя, што вялікая колькасць свецкіх асоб знаходзіцца побач, молячыся з намі ў храме.


Сярод тых, хто наведваў харызматычныя рэкалекцыі ў Росі, давялося сустрэцца з неадпаведным, нехрысціянскім стаўленнем некаторых людзей, да фізічных аздараўленняў. Што б Вы маглі ім параіць?


Калі прапаведуючы Слова, адбываюцца аздараўленні, фізічныя аздараўленні, то гэтая выключная з’ява мае больш глыбокі сэнс, аздараўленне закранае найперш маю душу і розум. Езус, толькі Ён, з’яўляецца Тым, Хто мае моц нас аздаравіць.

Cатана намагаецца будаваць сваё валадарства, каб нас бянтэжыць і прыніжаць. Аднак намаганні злога будуць знішчаныя ў моманце, прыняцця Бога ў нашае жыццё. Ён аздараўляе нас перш за ўсё духоўна, а цялесныя аздараўленні з'яўляюцца наступствам духоўнай перамены.



Чаго Вы б хацелі пажадаць людзям ў Беларусі, а асабліва тым, хто прысутнічае на гэтых рэкалекцыях?

Я хачу памаліцца за тое, каб мы моцна ўсвядомілі, што Бог прысутны сярод нас. Яго можна адчуць у атмасферы ўзаемнай братэрскай любові. Давайце задумаемся над словамі св. Яна апостала, які кажа, што немагчыма любіць Бога, не любячы бліжняга. Калі мы любім адзін аднаго, тады наш прыклад пачынае прыцягваць іншых. Таксама мы павінны зразумець, што не любоў з’яўляецца богам, але Бог ёсць Любоў. Апошнім часам людзі часта вымаўляюць слова “любоў”, маючы на ўвазе яе цялесны аспект. Менавіта такое разуменне знішчае людскую годнасць. Аднак толькі Бог ёсць Любоў і Ён з’яўляецца яе крыніцай. Таму я малюся, каб людзі сталі на шлях Сапраўднай Любові і зразумелі, што Ён ёсць Любоў і толькі тады, мы зможам палюбіць адзін аднаго.



Размаўляў кс. Юрый Жэгарын


http://grodnensis.by/

воскресенье, 8 июня 2014 г.

Папа к участникам харизматического движения

С призывом к свежести и новизне миссии, укреплённой единством, обратился Папа Франциск на Олимпийском стадионе в Риме к участникам встречи Католического харизматического обновления, называя это движение «потоком благодати в Церкви и для Церкви». 

Поводом для встречи, прошедшей вечером 1 июня, стал 37-й Национальный созыв церковного движения Обновления в Святом Духе. 

Встреча итальянского церковного движения собрала более 52 тысяч человек из 55 стран.

Прибыв на стадион под аплодисменты, с вознесёнными руками, Папа Франциск спел вместе со всеми на испанском языке песню «Vive Jesús el Señor». Олимпийский стадион в Риме на несколько часов стал ареной веры и надежды, на которой дыхание Святого Духа, - как когда-то в иерусалимской Горнице Тайной Вечери, освещало умы и согревало сердца христиан, собравшихся вокруг своего пастыря:

«Вашим путём является благовествование, духовный экуменизм, забота о бедных и нуждающихся, гостеприимство к отверженным. И всё это должно основываться на поклонении! Основой обновления является поклонение Богу».

В харизматическом Обновлении ищите единства, продолжил Папа, потому что единство исходит от Святого Духа и рождается от единства Пресвятой Троицы:

«Откуда же исходит разделение? От дьявола! Пожалуйста, бегите от междоусобиц! Да не будет их среди вас».

«Выходите на улицы и благовествуйте, возвещая Евангелие! Помните, что в то утро Пятидесятницы Церковь родилась, ‘выходя из самой себя’», отметил Папа Франциск:

«Приближайтесь к бедным и касайтесь ран Иисуса Христа на их плоти. Позвольте Святому Духу со всей свободой вести вас, и пожалуйста, не запирайте в клетку Святого Духа!».

Далее Папа Франциск с иронией вспомнил, что ещё прежде своего служения капелланом в Аргентине он называл харизматические общины «танцевальными школами самбы». Святейший Отец подчеркнул, что «движение харизматического Обновления представляет собой великую силу на служении Евангелию, в радости Святого Духа. Вы получили Святого Духа, Который открыл вам любовь Бога ко всем Своим детям и любовь к Слову Божьему».

Во время своего выступления Святейший Отец неоднократно обращался с вопросами к участникам встречи, например, спрашивая, «имеют ли они всегда при себе томик Нового Завета?». Если нет, то нужно «вернуться к этой первой любви», и носить его в кармане или в сумке, читая время от времени небольшой библейский фрагмент.

Перед своим выступлением, обращённым к участникам встречи Католического харизматического обновления, Святейший Отец побеседовал с некоторыми священниками, с представителями молодёжи, семьями и больными. Папа спросил, почему на встрече не видно бабушек и дедушек, ведь они - «страховка» нашей веры: 

«Старики! Они наша мудрость, они - мудрость Церкви: старики, которых так часто изгоняют».

Беседуя с одной из участниц встречи – матерью и супругой, - Святейший Отец подчеркнул центральную роль семьи, где «Иисус возрастает в любви мужа и жены, растёт в жизни детей». Именно поэтому семья пребывает под натиском недруга:

«Семья - это домашняя церковь. Как и все остальные, супруги являются грешниками, но они желают идти вперёд с верой, принося плоды в своих детях и в вере своих детей. Да благословит Господь семью, да укрепит её перед лицом кризиса, в котором дьявол хочет её уничтожить».

Папа Франциск призвал священников всегда пребывать рядом с Иисусом и с людьми - народом Божьим: «Любите ваш народ, будьте близки к людям. Я очень прошу вас об этой двойной близости: к Богу и к людям».

Разговаривая затем с одним подростком, Святейший Отец отметил, что путь молодости «делает ставку на великие дела», в отличие от жизни, запрятанной «в сейф»:

«Иначе эта молодёжь превращается в стариков, в худшем смысле этого слова. Становится лохмотьями, которые ни на что не годятся. Чертой молодёжи является риск: добрый, преисполненный надежды, делающий ставку на великие дела. Молодёжь призвана отдавать себя, чтобы другие люди узнали Господа. Не экономьте для себя вашу молодость: идите дальше!».

После того как одна слепая женщина рассказала свою историю, Папа отметил, что страдание является – это свидетельство и близость к Иисусу: «Страдающие, больные братья и сестры, инвалиды - это братья и сёстры, помазанные страданиями Иисуса Христа; они подражают Иисусу в трудное время Его Креста, Его жизни. Это помазание страданием они несут для всей Церкви».

Во время трогательного момента молитвы Папа говорил о «священном опьянении», которое дарует способность говорить на языках милосердия, в отличие от эгоистичной корысти власти. В заключение выступления Святейший Отец призвал участников встречи к единству:

«В движении Обновления ищите единства, - единства, исходящего от Пресвятой Троицы! И я буду ждать вас, харизматические общины всего мира, на праздник, вместе с Папой, вашего великого Юбилея Пятидесятницы 2017 года на площади Святого Петра! Спасибо!».

http://ru.radiovaticana.va/